niedziela, 2 marca 2014

wiosenny spacer

Dzisiejsze zdjęcia pochodzą z rodzinnego, beztroskiego spaceru. Wróciłam z niego z miłym memu sercu przekonaniem, którym już spieszę się z Wami podzielić.
Pogoda jest zjawiskowa, to i świat wydaje się piękniejszy, po długiej szarej zimie wieje wiosennym optymizmem. Człowiek jest otumaniony słońcem, zapachem powietrza i mglistymi mirażami. Ale moja refleksja nie jest, bynajmniej, efektem chwilowego wystawienia się na wszystkie te przyjemne bodźce. Otóż oficjalnie stwierdzam, że lubię miejsce, w którym mieszkam.



 Zawsze lubiłam, ale nie zdawałam sobie do końca z tego sprawy. Urodziłam się tu, wychowałam, więc zwyczajnie nie zastanawiałam się nad tym. Lokalna przynależność była dla mnie jak oddychanie - naturalna. 
Kilka zdarzeń w ostatnich latach uświadomiło mi jednak, jak dobrze się tu czuję i że właśnie tu jest moje miejsce na ziemi.
Po pierwsze Riko, który jest, jak mawiam, napływowy, uznał tę mieścinę za całkiem sympatyczną i niepostrzeżenie za swoją. To on palcem wskazał mi uroki okolic, których może sama nie potrafiłam docenić i traktowałam jak oczywiste...

Po drugie mieliśmy epizod emigracyjny w swoim życiu. Nie macie pojęcia, jak ja tęskniłam za swoją "dziurą" przez tych kilka lat.  Wróciłam i doświadczyłam olśnienia, naprawdę. Zobaczyłam mój stary świat nowymi oczyma i już wiem: nigdzie się stąd nie ruszam!
    I to, co kiedyś mnie drażniło, teraz nie stanowi problemu czy wręcz biorę za atut. Brak anonimowości, nieustanne "dzień dobry", drobnomieszczański folklor - już mi to nie przeszkadza. Za to walory i plusy nauczyłam się bardzo doceniać. Przede wszystkim chwilka i jestem w pięknych lasach, nad jednym z wielu jezior, nad rzeką, czy w rezerwacie przyrody.  Moment i mogę być na szlaku rowerowym. Ale też wciąż pozostajemy sypialnią Poznania i wystarczy pół godzinki samochodem, by znaleźć się w centrum handlowym, na starówce lub w muzeum. Nie mam więcej życzeń.

Pozostawiam Was ze zdjęciami i mam nadzieję, że i u Was tak pięknie, ciepło i słonecznie.
  





fot. Riko

kapelusz (hat) - sh
blezer (blazer) - next
golf (turtle neck) - zara sh
szal (wrap) - nn
spodnie (jeans) - nn
torba (bag) - ebay.co.uk
buty (shoes) - jennifer ccc

1 komentarz: